Asiakaspalvelu Yrityspalvelut Kaleva Oy
Kaleva mediana

7 SYYTÄ MAINOSTAA SANOMALEHDISSÄ

10.05.2016

7 SYYTÄ  MAINOSTAA SANOMALEHDISSÄ

Sanomalehdet ovat edelleen ykkösenä mielipidevaikuttajina. Niiden uskottavuus ja luotettavuus sekä arvomaailma muodostavat toimivan kokonaisuuden. Mainostaja voi hyödyntää sanomalehtien vahvuudet omalle brändilleen sekä printissä että verkossa. (Lähde: Printpower.fi)

1.Saavutettavuus ja luotettavuus

83 % suomalaisista lukee painettua sanomalehteä. 89 % – ja jopa 75 % 12–19-vuotiaista nuorista – lukee painettua sanomalehteä joka viikko. Sanomalehdet tavoittavatkin laajan, heterogeenisen lukijajoukon. Käyttämällä monipuolisesti lehden eri osioita mainostaja voi tavoittaa heidän joukostaan oman kohderyhmänsä..

2.Tarkka lukeminen

Monille sanomalehdet ovat kaikkein luotettavin tiedon ja uutisten lähde. Tämä luotettavuus saa lukijat lukemaan lehden sisällön tarkkaan. Aikaa sanomalehden parissa vietetään keskimäärin 31 minuuttia.

3.Tunneperäinen suhtautuminen

Sanomalehtimainokset saavat vastaanottajassa aikaan voimakkaan tunneperäisen reaktion, brittitutkimukset kertovat.

4. Ajantasainen lähestymistapa

Sanomalehtien on tarjottava ajantasaista sisältöä laajoille joukoille. Tämä takaa, että tarjolla on aina relevanttia ja ajankohtaista sisältöä hyvinkin erilaisten brändien seuraksi.

5. Pikaiset muutokset mahdollisia

Sanomalehdessä mainostaja voi muuttaa kampanjamateriaaliaan tarvittaessa hyvinkin nopeasti. Loppupäivästä tehty muutos mainosmateriaaleihin on lukijoilla nopeimmillaan jo seuraavana aamuna.

6. Yhdistäminen muihin kampanjoihin

Tutkimukset osoittavat, että sanomalehti ohjaa lukijoitaan tehokkaasti nettiin, esimerkiksi mainostajien nettisivuille. Yhä useammat viihtyvät myös uutisten äärellä sanomalehtien omilla nettisivuilla. Siten sanomalehti on oiva väline printti- ja verkkomainonnan yhdistämiseen.

7.Tehokkuus

Sanomalehti luetaan päivittäin, ja brändi saa välittömän huomion heti lehden ilmestymispäivänä. Sanomalehti-iilmoittelun tuotantokustannukset ovat myös verrattain edulliset: rahaa jää myös mainontaan tehoa tuovaan toistoon.


Lähde: Printpower.fi

Facebook   Twitter   Sähköposti

Ajankohtaista

Palloilukevät eKalevassa 16.-17.4.

28.03.2017
Mainosta uudessa digitaalisessa teemalehdessä. Tavoitat pääsiäisen ajan lukijat ja lomailijat, joilla on aikaa rauhoittua hyvien uutisten pa...

Lauantain lisäjakelut

02.02.2017
Nyt tavoitat sanomalehdessä entistäkin suuremman lukijajoukon. Lehti jaetaan poikkeuksellisesti tilaajatalouksien lisäksi ylimääräisiin koti...

Nappaa.fi -verkkohuutokauppa tulee jälleen

02.02.2017
Nappaa.fi -verkkohuutokauppa on täysin uutta Pohjois-Suomessa ja riskitön asiakkaillemme. Se on hyvin positiivinen tapa näkyä kuluttajille j...

Lahjoitimme

25.01.2017
Lahjoitimme Oulun Kehitysvammaisten Tuki ry:lle 2000 €

Harrasta ja virkisty -liite

10.01.2017
Tavoita huikea määrä terveydestä, hyvinvoinnista ja liikunnasta lukijamme

Opiskelu- ja ammatit-liite 31.1.2017

08.12.2016
Koulutusilmoituksien tiedot koetaan hyödyllisenä ja tärkeänä.

Uutta! Kalevan oman mobiilisovellus

01.12.2016
Mobiilisovellus sisältää kaiken Kaleva.fi:n sisällön tuoreimmista uutisista puheenaiheisiin, lukijakuvista Juttutupaan ja sarjakuvista pääki...

Toivota hyvää joulua yhteistyökumppaneillesi ja asiakkaillesi

01.12.2016
Kalevan perinteiset ja näyttävät joulutervehdyssivut julkaistaan 24.12.

Black Friday

24.11.2016
Tulossa Kalevan oma Black Friday. Mainospaikkoja hullun halvalla!

Kale! - 1 vuotta

12.10.2016
Kalevan kaupunkilehti Kale! täyttää 1 vuotta. Tämä hyvän tuulen, hyväntahtoisuuden ja huumorin äänenkannattaja on löytänyt lukijansa.

Ota yhteyttä