Asiakaspalvelu Yrityspalvelut Kaleva Oy
Kaleva mediana

7 SYYTÄ MAINOSTAA SANOMALEHDISSÄ

10.05.2016

7 SYYTÄ  MAINOSTAA SANOMALEHDISSÄ

Sanomalehdet ovat edelleen ykkösenä mielipidevaikuttajina. Niiden uskottavuus ja luotettavuus sekä arvomaailma muodostavat toimivan kokonaisuuden. Mainostaja voi hyödyntää sanomalehtien vahvuudet omalle brändilleen sekä printissä että verkossa. (Lähde: Printpower.fi)

1.Saavutettavuus ja luotettavuus

83 % suomalaisista lukee painettua sanomalehteä. 89 % – ja jopa 75 % 12–19-vuotiaista nuorista – lukee painettua sanomalehteä joka viikko. Sanomalehdet tavoittavatkin laajan, heterogeenisen lukijajoukon. Käyttämällä monipuolisesti lehden eri osioita mainostaja voi tavoittaa heidän joukostaan oman kohderyhmänsä..

2.Tarkka lukeminen

Monille sanomalehdet ovat kaikkein luotettavin tiedon ja uutisten lähde. Tämä luotettavuus saa lukijat lukemaan lehden sisällön tarkkaan. Aikaa sanomalehden parissa vietetään keskimäärin 31 minuuttia.

3.Tunneperäinen suhtautuminen

Sanomalehtimainokset saavat vastaanottajassa aikaan voimakkaan tunneperäisen reaktion, brittitutkimukset kertovat.

4. Ajantasainen lähestymistapa

Sanomalehtien on tarjottava ajantasaista sisältöä laajoille joukoille. Tämä takaa, että tarjolla on aina relevanttia ja ajankohtaista sisältöä hyvinkin erilaisten brändien seuraksi.

5. Pikaiset muutokset mahdollisia

Sanomalehdessä mainostaja voi muuttaa kampanjamateriaaliaan tarvittaessa hyvinkin nopeasti. Loppupäivästä tehty muutos mainosmateriaaleihin on lukijoilla nopeimmillaan jo seuraavana aamuna.

6. Yhdistäminen muihin kampanjoihin

Tutkimukset osoittavat, että sanomalehti ohjaa lukijoitaan tehokkaasti nettiin, esimerkiksi mainostajien nettisivuille. Yhä useammat viihtyvät myös uutisten äärellä sanomalehtien omilla nettisivuilla. Siten sanomalehti on oiva väline printti- ja verkkomainonnan yhdistämiseen.

7.Tehokkuus

Sanomalehti luetaan päivittäin, ja brändi saa välittömän huomion heti lehden ilmestymispäivänä. Sanomalehti-iilmoittelun tuotantokustannukset ovat myös verrattain edulliset: rahaa jää myös mainontaan tehoa tuovaan toistoon.


Lähde: Printpower.fi

Facebook   Twitter   Sähköposti

Ajankohtaista

UUTTA! Ystävänpäivän brodarikansi

22.01.2018
Ystävänpäivän kunniaksi yhdistämme Kaleva etu- ja takasivun näyttäväksi erikoiskanneksi

Harrasta ja virkisty -mainoskooste 30.1.2018

12.01.2018
Tavoita huikea määrä terveydestä, hyvinvoinnista ja liikunnasta lukijamme

Asiakkaamme ovat tyytyväisiä yhteistyöhömme

10.01.2018
Mittaamme vuosittain media-asiakkaidemme asiakastyytyväisyyttä. Asiakkaamme ovat tyytyväisiä toimintaamme.

Oletko järjestämässä tapahtumaa?

10.01.2018
Tapahtumat –sivusto kerää yhteen alueemme tapahtumat

Lahjoitimme

05.01.2018
Lahjoitimme Oulun seudun omaishoitajat ry:lle 2000 €

Opiskelu ja ammatit-liite 31.1.2018

03.01.2018
Koulutusilmoituksien tiedot koetaan hyödyllisenä ja tärkeänä.

Avoimet ovet 16.1.2018

02.01.2018
Mainostaja, tervetuloa tutustumaan upeaan toimitaloomme!

Kaleva muutti uusiin tiloihin

15.12.2017
Kalevan uuden toimitalon löydät Solistinkatu 4:stä

Toivota hyvää joulua yhteistyökumppaneillesi ja asiakkaillesi

29.11.2017
Kalevan perinteiset ja näyttävät joulutervehdyssivut julkaistaan 24.12.

Lukekaa ilmoituksia -lukijaäänestys on ratkaistu!

09.11.2017
Eniten lukijaääniä saanut mainos on Pörhön Autoliikkeen mainos

Ota yhteyttä