Asiakaspalvelu Yrityspalvelut Kaleva Oy
Kaleva mediana

7 SYYTÄ MAINOSTAA SANOMALEHDISSÄ

10.05.2016

7 SYYTÄ  MAINOSTAA SANOMALEHDISSÄ

Sanomalehdet ovat edelleen ykkösenä mielipidevaikuttajina. Niiden uskottavuus ja luotettavuus sekä arvomaailma muodostavat toimivan kokonaisuuden. Mainostaja voi hyödyntää sanomalehtien vahvuudet omalle brändilleen sekä printissä että verkossa. (Lähde: Printpower.fi)

1.Saavutettavuus ja luotettavuus

83 % suomalaisista lukee painettua sanomalehteä. 89 % – ja jopa 75 % 12–19-vuotiaista nuorista – lukee painettua sanomalehteä joka viikko. Sanomalehdet tavoittavatkin laajan, heterogeenisen lukijajoukon. Käyttämällä monipuolisesti lehden eri osioita mainostaja voi tavoittaa heidän joukostaan oman kohderyhmänsä..

2.Tarkka lukeminen

Monille sanomalehdet ovat kaikkein luotettavin tiedon ja uutisten lähde. Tämä luotettavuus saa lukijat lukemaan lehden sisällön tarkkaan. Aikaa sanomalehden parissa vietetään keskimäärin 31 minuuttia.

3.Tunneperäinen suhtautuminen

Sanomalehtimainokset saavat vastaanottajassa aikaan voimakkaan tunneperäisen reaktion, brittitutkimukset kertovat.

4. Ajantasainen lähestymistapa

Sanomalehtien on tarjottava ajantasaista sisältöä laajoille joukoille. Tämä takaa, että tarjolla on aina relevanttia ja ajankohtaista sisältöä hyvinkin erilaisten brändien seuraksi.

5. Pikaiset muutokset mahdollisia

Sanomalehdessä mainostaja voi muuttaa kampanjamateriaaliaan tarvittaessa hyvinkin nopeasti. Loppupäivästä tehty muutos mainosmateriaaleihin on lukijoilla nopeimmillaan jo seuraavana aamuna.

6. Yhdistäminen muihin kampanjoihin

Tutkimukset osoittavat, että sanomalehti ohjaa lukijoitaan tehokkaasti nettiin, esimerkiksi mainostajien nettisivuille. Yhä useammat viihtyvät myös uutisten äärellä sanomalehtien omilla nettisivuilla. Siten sanomalehti on oiva väline printti- ja verkkomainonnan yhdistämiseen.

7.Tehokkuus

Sanomalehti luetaan päivittäin, ja brändi saa välittömän huomion heti lehden ilmestymispäivänä. Sanomalehti-iilmoittelun tuotantokustannukset ovat myös verrattain edulliset: rahaa jää myös mainontaan tehoa tuovaan toistoon.


Lähde: Printpower.fi

Facebook   Twitter   Sähköposti

Ajankohtaista

Lukekaa ilmoituksia -lukijaäänestys on ratkaistu!

09.11.2017
Eniten lukijaääniä saanut mainos on Pörhön Autoliikkeen mainos

Teemalehti eKalevassa 25.12. ja 1.1.2018

09.11.2017
Mainosta uudessa digitaalisessa teemalehdessä.

Joulukalenteri

07.11.2017
Tervetuloa mukaan yhteistyökumppaniksi!

Nappaa.fi -verkkohuutokauppa tulee jälleen

11.10.2017
Nappaa.fi -verkkohuutokauppa on täysin uutta Pohjois-Suomessa ja riskitön asiakkaillemme. Se on hyvin positiivinen tapa näkyä kuluttajille j...

Tämä liite on Helmi!

03.10.2017
Tarjoamme lukijoillemme perusteellisen katsauksen Pohjois-Suomen tapahtumiin, matkailuun, harrastuksiin ja muihin talvisiin aiheisiin

Tapahtumat –sivusto uudistui ja viisinkertaisti kävijämääränsä vain puolessa vuodessa

06.09.2017
Tapahtumat –sivusto uudistui ja viisinkertaisti kävijämääränsä vain puolessa vuodessa

Jättijakelu 14.10.

04.09.2017
Nyt tavoitat sanomalehdessä entistäkin suuremman lukijajoukon. Lehti jaetaan poikkeuksellisesti tilaajatalouksien lisäksi ylimääräisiin koti...

Tuloksellinen BtoB myynti- ja markkinointikoulutus

29.08.2017
Tuloksellinen BtoB myynti- ja markkinointikoulutus 7.9.2017 klo 8.00 - 10.30

Videoita BtoB -viestintään

09.08.2017
Videosisältöä kulutetaan kanavasta ja laitteesta riippumatta enemmän kuin koskaan ennen

Opiskelu- ja ammatit-liite 12.9.2017

09.08.2017
Koulutusilmoituksien tiedot koetaan hyödyllisenä ja tärkeänä.

Ota yhteyttä