Asiakaspalvelu Yrityspalvelut Kaleva Oy
Kaleva mediana

7 SYYTÄ MAINOSTAA SANOMALEHDISSÄ

10.05.2016

7 SYYTÄ  MAINOSTAA SANOMALEHDISSÄ

Sanomalehdet ovat edelleen ykkösenä mielipidevaikuttajina. Niiden uskottavuus ja luotettavuus sekä arvomaailma muodostavat toimivan kokonaisuuden. Mainostaja voi hyödyntää sanomalehtien vahvuudet omalle brändilleen sekä printissä että verkossa. (Lähde: Printpower.fi)

1.Saavutettavuus ja luotettavuus

83 % suomalaisista lukee painettua sanomalehteä. 89 % – ja jopa 75 % 12–19-vuotiaista nuorista – lukee painettua sanomalehteä joka viikko. Sanomalehdet tavoittavatkin laajan, heterogeenisen lukijajoukon. Käyttämällä monipuolisesti lehden eri osioita mainostaja voi tavoittaa heidän joukostaan oman kohderyhmänsä..

2.Tarkka lukeminen

Monille sanomalehdet ovat kaikkein luotettavin tiedon ja uutisten lähde. Tämä luotettavuus saa lukijat lukemaan lehden sisällön tarkkaan. Aikaa sanomalehden parissa vietetään keskimäärin 31 minuuttia.

3.Tunneperäinen suhtautuminen

Sanomalehtimainokset saavat vastaanottajassa aikaan voimakkaan tunneperäisen reaktion, brittitutkimukset kertovat.

4. Ajantasainen lähestymistapa

Sanomalehtien on tarjottava ajantasaista sisältöä laajoille joukoille. Tämä takaa, että tarjolla on aina relevanttia ja ajankohtaista sisältöä hyvinkin erilaisten brändien seuraksi.

5. Pikaiset muutokset mahdollisia

Sanomalehdessä mainostaja voi muuttaa kampanjamateriaaliaan tarvittaessa hyvinkin nopeasti. Loppupäivästä tehty muutos mainosmateriaaleihin on lukijoilla nopeimmillaan jo seuraavana aamuna.

6. Yhdistäminen muihin kampanjoihin

Tutkimukset osoittavat, että sanomalehti ohjaa lukijoitaan tehokkaasti nettiin, esimerkiksi mainostajien nettisivuille. Yhä useammat viihtyvät myös uutisten äärellä sanomalehtien omilla nettisivuilla. Siten sanomalehti on oiva väline printti- ja verkkomainonnan yhdistämiseen.

7.Tehokkuus

Sanomalehti luetaan päivittäin, ja brändi saa välittömän huomion heti lehden ilmestymispäivänä. Sanomalehti-iilmoittelun tuotantokustannukset ovat myös verrattain edulliset: rahaa jää myös mainontaan tehoa tuovaan toistoon.


Lähde: Printpower.fi

Facebook   Twitter   Sähköposti

Ajankohtaista

Lukekaa ilmoituksia

06.09.2017
Vuonna 1901 Venäjän sensuuri lakkautti Kalevan kolmeksi kuukaudeksi, ja tuon ajan Kaleva palveli ilmoittaja-asiakkaitaan aviisilla nimeltä L...

Tapahtumat –sivusto uudistui ja viisinkertaisti kävijämääränsä vain puolessa vuodessa

06.09.2017
Tapahtumat –sivusto uudistui ja viisinkertaisti kävijämääränsä vain puolessa vuodessa

Jättijakelu 14.10.

04.09.2017
Nyt tavoitat sanomalehdessä entistäkin suuremman lukijajoukon. Lehti jaetaan poikkeuksellisesti tilaajatalouksien lisäksi ylimääräisiin koti...

Tuloksellinen BtoB myynti- ja markkinointikoulutus

29.08.2017
Tuloksellinen BtoB myynti- ja markkinointikoulutus 7.9.2017 klo 8.00 - 10.30

Videoita BtoB -viestintään

09.08.2017
Videosisältöä kulutetaan kanavasta ja laitteesta riippumatta enemmän kuin koskaan ennen

Opiskelu- ja ammatit-liite 12.9.2017

09.08.2017
Koulutusilmoituksien tiedot koetaan hyödyllisenä ja tärkeänä.

Tavoita Kalevan medioilla 80 % alueemme päättäjistä.

27.06.2017
Tiedätkö miten tavoittaa yritysten hankinnoista päättävät ihmiset?

Miten nappasi? – 7 kysymystä Nappaa.fi:stä

07.06.2017
Toukokuun huutokaupasta saatiin erittäin positiivisia kokemuksia. Tarjonta oli runsasta, tuotteita huudettiin hyvin, ja nappaa.fi-konsepti a...

Harrasta ja virkisty -liite

17.05.2017
Tavoita huikea määrä terveydestä, hyvinvoinnista ja liikunnasta lukijamme

Kalevan menokalenteri uudistui!

08.05.2017
MItä tällä viikolla?

Ota yhteyttä