Asiakaspalvelu Yrityspalvelut Kaleva Oy
Kaleva mediana

Kaleva Paneeli

Kaleva Paneeli on osa valtakunnallista Kärkimedia Paneelia ja se tarjoaa yhteismitallisen ja vertailukelpoisen tavan tutkia ilmoituksia ja kampanjoita sanomalehdissä. Kaleva Paneeli on käytössä oleva tutkimustyökalu, jossa on mukana n. 800 panelistia.

Paneelin avulla voidaan tehokkaasti mitata nopeasti ja kustannustehokkaasti sanoma- ja verkkoilmoitusten sekä kampanjoiden

  • hyödyllisyyttä
  • kiinnostavuutta
  • toimivuutta
  • huomioarvoa
  • asiointi- ja ostoaikomusta
  • mainostajan tunnistamista ja tuntemista.

Tutkimus antaa nopean palautteen ilmoituksen toimivuudesta sekä vertailutietoa vastaaviin valtakunnallisiin tuloksiin. Tutkimus on erinomainen työkalu mainonnan suunnittelussa ja sen kehittämisessä. Kaleva Paneelia voi myös hyödyntää ilmoituksien esitestaukseen.

Esite


Luuppi

Kärkimedia Luuppi on Kärkimedian oma verkkomainonnan työkalu. Luuppi antaa syvällisempää tietoa oman verkkomainonnan toimivuudesta näyttöjen ja klikkiprosenttien lisäksi. Sillä voi selvittää kuluttajien näkemyksiä mainonnasta, viestien sisällöstä ja luovasta toteutuksesta. Luupilla mm. tutkitaan:

  • huomioarvoa
  • mainostajan ja tuotteiden/palveluiden tunnettuutta
  • mielipiteitä mainonnasta
  • asiointi- ja ostoaikomusta

Erityisesti tutkittavia

  • kampanjat, joiden tavoitteena on rakentaa brändiä, ohjata kauppaan tai jos tuotteen ostoprosessi on pitkä
  • kampanjat, joissa klikkiprosentti ei riitä mittariksi

Mainonnan toimivuuteen vaikuttavat tekijät

Mainoksen huomioarvoon ja sen toimivuuteen vaikuttavat monet tekijät. Ilmoituskoolla on merkitystä ja noin puolet huomioarvosta voidaan selittää ilmoituskoolla. Huomatuimpia ovat kokosivut, etusivut ja liitteet, mutta myös pienemmällä ilmoituskoolla voi saavuttaa erinomaisia tuloksia, sillä huomioarvon vaikuttavat monet muutkin tekijät:

  • mainostajan tunteminen - kuinka hyvin mainostaja ja sen tarjoama tunnetaan entuudestaan?
  • mainostajan/brändin tunnistaminen - kuinka hyvin lukija tunnistaa kuka mainostaa?
  • mainoksen hyödyllisyys - kuinka hyödyllisenä lukijat pitävät ilmoitusta?
  • viestin ymmärtäminen - kuinka helppoa on ymmärtää ilmoituksen viesti?
  • kohderyhmään kuuluminen - kokeeko lukija, että ilmoitus on tarkoitettu hänelle?
  • toimialan kiinnostavuus - kuinka kiinnostavana mainostajan toimialaa pidetään?

 

Ota yhteyttä

Tiina Koskela

Tiina Koskela
Markkinointipäällikkö
040 846 4500

Nina Alatalo

Nina Alatalo
Markkinointiassistentti
044 794 9758

Ota yhteyttä